måndag 12 november 2012

Dagens rapport.

Photobucket

hej, jag bakar tårtbotten och bloggar samtidigt - multitasking! Eller multi-taskig, om man säger det på svenska. ... nej, okej. Jag skojar. Om tasken, alltså. Inte om bakningen. Det är nämligen så att Sami och jag köpte tårtingredienser till helgen och inte bakade någon tårta och därför måste vi baka nu, så inte bananerna (task och bananer i samma stycke, vart är det här på väg? Snusk) vandrar iväg av sig själva. Det skulle ju kännas oerhört oekonomiskt, om något. Inte för att jag är någon slags expert på det området, men jag har ju hört talas om sådant.

jaha. Det var väl ungefär det jag ville berätta, vilken tur att jag har ett så spännande liv! ... ja, du fick känna ironin. Den var ganska påtaglig. Fast jag kan ju förstås också säga att jag idag har packat bilder, skickat vernissageinbjudningar till tryckeriet (om jag nu gjorde rätt, det vill säga) och hälsat på min storebror och hans familj + avkomma. För övrigt cyklade vi upp till "stora" vägen och tillbaka (ungefär 16 km) i spöregn och motvind igår, sedan var jag ut och sprang två kilometer och idag går jag som en mycket stel tant. Ajaj, mina stackars undermotionerade höfter!

4 kommentarer:

  1. Spännande ;) Fin blogg du har! :)

    SvaraRadera
  2. Ljuslyktorna i fönstret är helt enormt fina tycker jag! :) och detdär med dumma höfter känner jag igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tycker jag med, vi fick dem av Samis mamma och hon hade köpt dem på Indiska :D
      Ja, skitgrejer :(

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).