söndag 28 oktober 2012

Mest bara en massa ved.

Photobucket
Photobucket

är slut som en rulle idag, vaknade någon gång vid åtta och kunde inte somna om, för det var så vackert väder utanför fönstret. Så steg vi upp och så drog dagens aktiviteter igång någon gång runt elva, då vi lånade farmor och flakbilen och hämtade vår ved från Möckelö (för vi behövde den där, men inte längre) och tog den till Tom. Wöh. Det var jobbigt att lasta, för vi vågade inte köra bilen så nära vedlidret eftersom hela tomten är ett kärr, ungefär, så vi fick bära våra famnar ved en bit innan vi fick den till bilen.

nåja, det tog sin lilla stund för oss att lasta flaket fullt. Sedan for vi till Bamböle och hux flux var veden av. Det gick fort. Fick ju inte riktigt någon av de andra att bli imponerade av hur duktiga vi varit som fått på veden på flaket. Dåligt. Men ändå rätt bra, för jag hade inte orkat hålla på med vedandet så mycket längre. När vi var klara visade Tom runt oss i huset och sedan drack vi kaffe och åt lite wienerbröd (medan jag pratade med Toms vovve). Sen for vi hem och bytte däck på min bil och pysslade lite övrigt.

övrigt vi gjort idag är att titta på Revenge, Once upon a time, Face off och Solsidan. Dagens dos av serietittande avklarat, tror jag. Jag är så tom i kolan att jag kunde gått och lagt mig för en timme sen. Underligt. Känns som klockan drogs tillbaka tre timmar istället för en, klockan sju idag trodde jag klockan var tio. Inte okej. Vet inte vad jag ska göra av mina dagar, det blir det snart ändring på. Eh-e-he. Jag blev nervös precis nu, så nu ska jag tänka på något annat.

typ innepamby.

10 kommentarer:

  1. Bra att vedbekymret blev fixat, mindre att ågas över.
    Det var en späckad dag även på andra sidan om Åland igår. Flera som är lite slitna nu.
    Vackert var det i alla fall under gårdagen. Mycket bra.
    Och påtagligt bevisat att kalla händer kan leda till oanade följder. Inte bra alls. Även om det ordnade sig så småningom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. MHM, nu kan jag sluta tänka på det och kan börja låtsas att vi aldrig var där.
      Men det är ganska skönt att vara lite sliten på kvällen, bara det inte är så ofta ;)
      ja, tur det, annars hade det varit lite mindre roligt att totta på med veden, eh.
      Jaha, vad då, då?

      Radera
    2. De kalla händerna - svimmade nästan. Fick lov att gå hem från sjöboden. Var frusen länge. Om man gör kort resumé.

      Radera
    3. NÄMEN! Det låter ju inte alls bra! Du måst' ta vantarna påddä!

      Radera
  2. Uschochfy för tomter som är som kärr. ><

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja! Men man fick ju lite träning i alla fall ;D

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).