torsdag 4 oktober 2012

Like they were honeybees or a plague of rats.
Take your armour off, you're not under attack.

Photobucket

det slutade regna just och jag känner mig förvirrad i själen. Det är inget nytt. Jag började dagen med att vakna kallsvettig, med obehagskänslor i hela kroppen, efter en dröm om en sälkut som flåddes levande (stackars sälen!). Steg upp, förbannade regnet som aldrig slutade falla, klappade på en katt (Sid), drack en kopp kaffe, sådär. Sen ringde A från museet och sa att de gärna tar emot mig som praktikant och en sten föll från mitt hjärta. Ner på mina fötter. Har fått samla ihop bitarna av mina fötter och lägga dem i plastpåsar som jag sedan tejpat fast på mina ben. Äckligt. Nej, så gjorde jag inte. Jag blev så glad att jag studsade och nästan grät tre små tårar när jag lagt på luren. Eller. Lur och lur, men ni förstår.

vid halv tre, ungefär, for jag efter Emil från stan och sen lurkade vi väl mest omkring som lurkiga lurkar från lurklandet, lekte med CD-skivor och pratade teckningar och kanelbullar (är kanelbulledagen idag och jag har inte bullat alls! Får se om jag orkar baka ikväll). Sen kom mamma efter Emil och nu väntar jag på att Sami ska komma hem. Han tyckte vi skulle fira att jag fått min praktikplats, med att äta hämtmat. Låter bra, tycker jag. Och så vill jag se nyaste avsnittet Supernatural! Ih! Jag är fortfarande stressad över livet, men det är rätt bra idag. Faktiskt.

4 kommentarer:

  1. Här hemma ska det ätas bullr och varm choklad snart, och på praktiken har vi bakat bullar med barnen :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. fuskigt! Jag orkar inte baka någonting ikväll längre, jag ;D

      Radera
  2. Vad kul att du fick platsen! Grattis! (lätt värt krossade fötter)

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA! Tack (precis vad jag tänkte)! :D

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).