fredag 5 oktober 2012

Kul liv. Kul. Liv.

okej, bra att livet var bra igår. Idag är det boendekris gånger trehundrasextiotvå och en halv. Vaknade tidigare än tänkt och kunde inte somna om, åt frukost i skenet av stearinljus och tänkte kika i källarskåpet om det fanns fler ljus, då alla nästan börjat brinna ut, då jag tyckte att det kluckade underligt från källaren. Jag gick ner och fick se dörrmattan och Samis flipflops flyta omkring på golvet. Underbart. Mer än 5 cm vatten över hela källargolvet. Pumpen som ska dra undan vattnet ur källarsilarna hade slutat fungera. Igen. Efter många om och men fick hyresvärden hit en karl som kom och kikade och satte i en ny pump. Det är fortfarande vatten i källaren och allting som stått på golvet är fullt med vatten. Typ min symaskin och tvättmaskinerna. Jag är så trött på allt just nu. Och det spöregnar igen. Känns ju som att nya pumpen får överanstränga sig direkt.

nu funderar vi på om vi orkar flytta igen, det är inte bara det här som krånglat, om jag säger så.
Äh, måste funderas mer. Ska snart till AMS och hämta mina praktikpapper, får se sen. Med allt. WÄH.

4 kommentarer:

  1. sv. haha tack jag gillar också första bilden bäst men kände att dom ändå hörde ihop på något sätt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, jag tyckte de passade ihop bra :)

      Radera
  2. Alltså, fy! inte roligt någonstans att ha vatten i källaren :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej, så vi ser oss om efter möjlighet till flytt inom snar framtid. Du är ju lite mer insatt än de flesta i vår situation redan, så du vet :/

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).