lördag 27 oktober 2012

Ge mig en vinterdrog.

Photobucket

just det! Måste försöka komma ihåg att vrida tillbaka de där för-e-bannade klockorna ikväll. Tycker det är ett rackarns joxande med dem hela tiden, kan man inte bara låta dem vara? Låta klockorna ha sitt eget lilla liv? Om jag var en klocka skulle jag bli alldeles förstörd om någon kom och vred mig en timme hit och en timme dit hela tiden! Skulle kontakta regeringen och presidenten och, eh, sådant. ... okej. Jag borde verkligen försöka sova mer. Eh.

kul liv idag, förresten. Jag ska ta mig rakt över Åland, i princip, och det snöar. Wäh. Känns farligt att köra idag, men jag ska försöka. Får ta mig upp till "stora" vägen och se om det känns genomförbart, är det för halt får jag väl åka hem igen. Jag borde egentligen ha hämtat mina vinterdäck för länge sen, men det hade väl varit okaraktäristiskt av mig att komma ihåg det. M-hm. Känner mest för att skriva en massa fult om vädret idag, men jag tror jag ska hålla mig till att mumla det, så bara katterna hör. De slipper inte undan! MOHAHAHA! ... ja. Nej. Eh. Vi glömmer det.

4 kommentarer:

  1. Jag gillar inte heller att de ska hålla på mickla med klockorna hit och dit!! Suck!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja! Det är helt onödigt egentligen, vad spelar det för roll om "det blir mörkt en timme tidigare/senare" - för klockan är egentligen samma sak. Tiden är samma sak, dagen ändrar sig ju inte bara för att du ändrar klockan. WÄH.

      Radera
  2. Håller helt med om klockorna. Och det är ju bevisat att folk inte mår bra av omställningen heller - bättre på hösten än på våren men i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jamen precis, och jag förstår inte vad det egentligen fyller för funktion :/

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).