torsdag 25 oktober 2012

"Eckerö?! Vad fasiken, Hanna?!"

sms från Mimi i måndags.

Photobucket
Photobucket
lite vad man ser från vårt nya sovrumsfönster (och jag saknar min nya fina stämpel).

jaha, en vecka senare och 217 inlägg att läsa via Bloglovin' (följ min blogg där, vet jag!). Vilket liv. Hart, kunde man säga och låtsas att man faktiskt pratade så pass bred åländska. Men så ska vi inte göra. Eller? Nämen. Okej. Jag känner att jag rostat fast lite i blogghjulet just nu, det flyter inte på riktigt, för jag stannar upp för att fundera och så glömmer jag vad jag höll på med och så börjar jag göra något annat och så bara ... ja. Det blir som det blir när man är gammal och senil. Som jag, alltså.

nåväl, vi är utflyttade och inflyttade och bortplockade och hitplockade och efter en vecka av städning, pyssel, lugn och fågelsång fick vi vårt Internet ikopplat idag. Hurra, hurra. Tråkigt att vi kom på hur långa dagarna faktiskt är och hur mycket man får gjort om man inte sitter framför datorn så mycket. Eller. Tråkigt och tråkigt. Det var väl kanske en mogen uppenbarelse. Vad vet jag? Jag är både tant och barn i själen! Hur det går ihop har jag då ingen aning om såhär rent praktiskt, men så är det. I teorin. Va? Vet inte.

vi gjorde precis en nödutryckning och hämtade in den nästan torra tvätten från ställningen, för det började hagla. Marken blev vit. Usch, fy och blä. Jag måste hämta mina vinterdäck från andra sidan Åland. Eh. Det här inlägget har tagit ungefär en timme för mig att skriva, läs förklaring i texten överst. Eller, inte överst. Men i stycket under bildtexten. Jaja, jag behövde inte förklara det, men nu gjorde jag det ändå. Av mitt hjärtas godhet. Så det så! Nejnu, ska jag koka te och sedan ska här redigeras bilder, tjoho!

4 kommentarer:

  1. Jaaaaaa, Hanna har hittat tillbaka! :D :D :D :D

    SvaraRadera
  2. Ja, du behöver verkligen vinterdäcken men jag hoppas föret blir bättre. För nu är det inte alls bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. det sägs ju att november ska bli "ovanligt varm", så antagligen lär det inte snöa förrän nästa år nu. Hoppas jag klarar mig hela vägen till Bussö och tillbaka med mina sugiga sommardäck, bara!

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).