söndag 30 september 2012

Akta dig för friskluftsförgiftningen.

idag har jag troligtvis fått en släng av friskluftsförgiftning, är helt seg i kroppen och hjärnan halkar efter. Jag drar min hjärna framåt med hjälp av vagn och snöre, lämnar slemspår i hela Möckelö. Eh. Förlåt. Jag kom av mig. Ja, alltså, Sami och jag cyklade runt Svansjön (Torpfjärden, tror jag den heter på riktigt) idag. Jag vet inte hur långt det är, men någon kilometer blev det nog. Träffade på sådana platser jag inte ens visste att kunde finnas där, hur underligt som helst. Mitt i allt bara: "här odlar vi majs", eller: "bland de här enbuskarna bor femtio kor", underligt!
När vi kom hem var mina ben som två vingummin, men det glömde jag bort när vi gick på promenad och råkade rasta Sid en liten runda. Eh.
Man skulle kunna tro att jag är en värre hurtbulle just nu, skogspromenad igår och cykling idag! ... men för att hålla den illusionen vid liv kanske jag inte borde säga att jag just nu känner att Sami kommer få bära fram och tillbaka mig resten av kvällen. Nå-så-edde.

nu ska jag ropa in kattskurkarna!

4 kommentarer:

  1. Även vingummiben brukar komma igen efter ett tag. Så det blir nog mera "hurtbullande" ännu :)
    Här en seg rygg efter klippning av tackungar. Cyklade förstås till alla djuren och gick lite promenad också. Så även vi har varit på farten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det ska jag försöka med i alla fall :)
      Jo, det är väl lite mer av en vanlighet att ni är på gång.

      Radera
  2. Jag har också haft vingummiben, men det pga gårdagens dansande :P

    SvaraRadera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).