onsdag 11 juli 2012

Vi kan väl vänta tills imorgon?

Photobucket

händer mycket samtidigt som det inte händer någonting
jag vet att det är sagt förut, spelar ingen roll
det som är sant är sant och så är det bara

tänker ibland att jag måste sluta tänka så mycket
redan där säger jag emot mig själv

vill inte välja sida och jag vill inte att det ska finnas olika sidor
orkar inte bläddra i livets alla miljoner tankelager, känslolager
kan vi inte bara vara, bara finnas till en stund?

det går inte, för det finns ingen tid och ibland bara svävar jag
jag svävar och sover, välkommen till mitt liv i Ingentinget

det är som att tala till en vägg.

8 kommentarer:

  1. ( ) M A X. 185312 juli, 2012 00:14

    Mycket vacker och, något mörk text... I mitt huvud fantiserar jag om att höra den som en låt, då av ett av mina absoluta favoritband som faktiskt har ett par låtar men texter som väcker ungefär samma känslor och dessutom sjunger på Svenska.

    Jag fet-gillar verkligen texten. Underbart, verkligen underbart! Mera, mera! Helt klart en favorit bland dina texter!

    -Bugar-

    SvaraRadera
    Svar
    1. men åh, tack! Så mycket beröm i en och samma kommentar att jag blir alldeles till mig! Tack!

      Radera
  2. Så är det väl egentligen, allt händer på en resa Ingenstans på vägen till Ingentinget. Eller så händer det Någonstans på vägen till Någonannanstans. Vem vet? Och att välja sida, det är inte så enkelt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. allt jag vet är att jag inte tänker välja, om det skulle komma till det. Jag orkar inte med sådant drama, har blivit för gammal för det.

      nå, jag hoppas att det inte kommer till det. Helt enkelt.

      Radera
  3. Jag håller förresten med om att texten är fin i sig :) Men som den jag är så behövde jag förstås bena vidare... Och man ska helst inte välja sida i strider som inte är ens egna. Det ska inte krävas att man gör det, heller.
    Så jag delar din förhoppning:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack!
      Ja, men grejen är att det inte ens finns någon strid. Än.

      Radera
  4. sv. tack fina du. & så fint du skrivit här ovan, åh

    SvaraRadera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).