tisdag 19 juni 2012

Lägesuppdatering: "Väderbloggen".

Photobucket
Photobucket
18062011.

ooookej, jag började alltså jobba igår (eller ... jag svansar mest efter B som jag ska vikariera för just nu, måste ju lära mig lite först) och det känns rätt bra såhär just nu. Det värsta är ju att stiga upp 05.35, men det bästa är ju att det är mycket självständigt arbete och jag slutar klockan 14. Igår cyklade jag till (och från) jobbet och det gick hur bra som helst, med lite tur och vackert väder får jag ungefär en timmes motion om dagen i förbifarten. Nice. Imorse tog jag dock bilen, regnet dånade ner och jag har inga ordentliga regnkläder.
Skjutsade Sami på jobb också (han har ju ingen bil just nu och det hade inte känts bra att tvinga honom att cykla i det vädret som var imorse), så om två timmar ungefär måste jag fara efter honom. Men det gör inget, kan ju passa på att handla också. Ja, jag är medveten om att jag uttrycker mig som en tant just nu, men det är okej. Har vi inte redan fastslagit att jag är en för-tidig-tant? Precis och just det. Dessutom är jag trött i hjärnan och lite hungrig i magen just nu. Så det så! Hm. Vet inte riktigt vad som hände med alla kraftuttryck där, men okej.

jahamenjustså, kanske man skulle gå och lägga sig ner i sängen med trynet neråt en stund då?
Låter rätt fint i mitt sega huvud.

6 kommentarer:

  1. Oh, var har du fått jobb? (letade, men hittade ingen hint om detta)
    Grattis! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag ska vikariera som lokalvårdare på ett apotek under juli månad (jag har nog skrivit det någonstans, men det kanske blev internt uttryckt) :)

      tack! :D

      Radera
  2. Äh, det är lugnt att du uttrycker dig så! (oss tanter emellan!) ;)

    SvaraRadera
  3. Bra att det känns bra :) Och cykla är bra - skulle nog cykla om jag hade närmare till jobbet. Men jag vill nog bo här jag bor så det är nog bra ändå. Cyklar ju emellanåt hem från bussen och det blir ju en mil åt gången.
    Ja, idag regnade det - hade dålig sikt en del av dagen, glasögon och regn är ingen vidare kombination. Men nu ska det väl vara vackert ett tag igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja! Men känner att jag kommer vara redigt förvirrad nästa måndag morgon när jag ska göra allting helt själv. Det löser sig och sådär. Cykla är bra, speciellt nu när vi fått min cykel att sluta gnissla! ;D

      det gjorde det, dånade på taket runt 06. Tror de lovar sol tills på fredag då det ska bli halvmulet.

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).