tisdag 12 juni 2012

Just to feed your fast ballooning head.

Photobucket

här sitter jag och håller på att klistras fast i stolen, det är så fruktansvärt varmt ute att jag behövde ta en paus från mitt grävande. Ja, jag gräver. Jag står med en spade i mina bebis-sizade tassar och våldför mig på marken. Hatar marken, ska gräva bort ALLT tills det bara finns ett stort HÅL genom hela jordklotet och sen ska jag SPOTTA i det! ... nej. Jag håller på och tar bort ett gammalt trädgårdsland, samtidigt som jag fyller igen hål med jorden ur landet. Okej, jag förvirrade mig själv i min förvirrelse där. Nå-väl.

idag har jag stigit upp, druckit kaffe med katterna (de drack inget kaffe) ute i solen, läst lite bok, vattnat diverse blommor och planteringar och grävt. Typ så. Nej, okej, jag har hämtat posten också. Gått de där ... tio metrarna till postlådan och tillbaka. Hm, underligt, det där, förresten. Hade vi fortfarande bott i lägenhet hade jag nog inte kommit upp ur sängen ännu. På riktigt. Tragiskt. Men har man inget som motiverar en att stiga upp så orkar man ju inte stiga upp, så är det ju. Och nu har jag saker jag vill göra, saker jag kan göra. Bra grejer.

nähä, om man skulle smeta på sig lite solkräm, lägga igång lite tvätt, äta lite lunch och ta tag i spadandet igen, då!

4 kommentarer:

  1. Och grävandet är bra för jorden, kroppen och själen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jaa-aa, men inte för hjärnan - den får för mycket tid att fundera på allt möjligt ;D

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).