söndag 10 juni 2012

Från klarhet till klarhet.

Photobucket
Photobucket

fredag
var till Bussö i det strålande vädret och umgicks med familjen ungefär hela dagen, det var finaste fisken för det började bli ett tag sen jag var dit. Emil och jag spelade tennis och efter kaffe och gissande av gåtor, låg vi på altanen och försökte sola i skuggan med Charlie under stolen.

lördag
vaknade alldeles för tidigt och lyssnade på regnet mot taket, släppte ut katterna själva för första gången och till min lycka gick det hur bra som helst (peppar, peppar). Var till stan och gjorde ärenden på självaste självstyrelsedagen, funderade på vänner och på kvällen kom Mimi hit och vi pratade om allt och ingenting i den obefintliga belysningen vid köksbordet.

söndag (idag)
drömde oroliga drömmar om klocktider, katter och kusiner. Måste kanske ta en paus från böckerna jag läser. Steg upp och åt frukost ute, röjde metallskrot, flyttade lövhög, kastade frisbee, tvättade och hängde tvätt, cyklade och utforskade vägar i omnejden, drack kaffe i kvällssolen, kastade mer frisbee, "spelade" fotboll, eldade i bastun och duschade varmt. Snart ska vi dricka te och bädda rent i sängen, blir bra.

8 kommentarer:

  1. Bilden med gräset kändes väldigt harmonisk och lugn tycker jag ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, kanske det - det kan ju ha att göra med att den är tagen någon gång runt 07.30 ;D

      Radera
    2. Ptjaa, kan ju ha med saken att göra ja ;)

      Radera
  2. Det är verkligen superfint ljus på gräsbilden :D Mycket fint!

    SvaraRadera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).