onsdag 23 maj 2012

"Johosinni, ska ja berätt för er."

ja, jag är för tillfället en rätt mörbultad ung kvinna. Känner mig som en pensionär, och inte en hurtig sådan. Det är sådär att mitt språk har gått över till att låta skrämmande nära gammal Eckerö-dialekt. Varför, undrar du? Jo, för att pappa kom hit lite före åtta och började peppa flytt - runt nio hade vi redan börjat lasta bilen till bristningsgränsen. Lite efter två var vi klara med vårt kånkande och i skrivande stund finns bara crosstrainern, katternas klätterpåle och sängen kvar av möblerna i lägenheten. Oh-dear-god.
Imorgon flyttar vi på riktigt. Helt sjukt. Jag måste dock fara till huset medan Sami är på jobb imorgon, måste plocka ur kassar och lägga in kläder i garderoberna så vi får plats med sängen sen. Fyra eller fem fulla bilar, med möbler och annat jox, blev det, passligt nog kom farmor och farfar på besök när vi skulle ta ut soffan. Tur var det, för jag hade aldrig mäktat med den. Ja, "mäktat", jag sa ju att jag pratar som en pensionär idag! ... dessutom har jag ingen ordning på i vilken ordning jag ska skriva allting, så det blir lite huller och buller. Katterna är fundersamma, de kan inte riktigt förstå vart alla deras saker tagit vägen och måste därför springa runt i alla rum för att se om de kanske kommit tillbaka.

idag jobbar Sami från 07 till 22, möjligtvis. Vad ska jag hitta på nu? Det finns ju ingenting kvar här för mig.
WÄH. Får bli en dusch snart, kanske. Nåja.

2 kommentarer:

  1. Herrejösses, bor stackarn på jobbet eller? :O Men skönt att det snart är färdigflyttat från lägenheten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha, ja, det känns nästan så idag! Mhm, ska bli så fint när allt är klart! :)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).