måndag 28 maj 2012

Internet och klädlinor.

ehehe, sitter vid köksbordet och frossar i att det finns internet hos oss för tillfället. Sami skruvade upp telefonuttaget provisoriskt igår och katterna har inte lyckats dra ut det under natten - SCORE! ... dock leder det här till att jag blir alldeles uppslukad av cybervärlden och lite ... lat. Eh. Nåja, ska slira runt en stund till, peta i mig några fler knäckebröd (köpte några som är gjorda på havre och de är så goda att jag äter dem som godis, nästan) och sen ska jag ta bokhyllan under armen och försöka ställa den på plats i vardagsrummet. Vadå? Ja, man blir stark av att flytta. Jag har blivit jättestark, skulle någon slänga en häst på mig så kunde jag slänga tillbaka den! Ha! Nu vill du inte mucka med mig, du!

fast nu tycker jag inte man ska slänga med hästar, det är så svårt att räkna med väder och vind i själva kastmomentet, mitt i allt har man kastat pållen i sitt eget huvud. Inte okej. Minns den gången 1973 när Mattas Börje blev platt efter ett dåligt hästkast, ajaj. Han fick huvudvärk i en vecka och hans familj fick stå där med skammen. Inte att skoja om! ... okej, jag vet inte ens varför det där bodde i mitt huvud.

jaha, det jag egentligen tänkte skriva är att det blåste något så gruvars (= tusans?) utomhus när jag steg upp vid nio, jag höll på att flyga iväg när jag gick ut och hämtade saker från tvättlinan (ja - tvättlina! Vi kan hänga tvätt ute! ... underlig sak att bli glad över, kanske) och det visslade i knutarna. Knasigt. Igår var det vindstilla, solsken och 22 grader varmt i skuggan. Nåja, enough with the väderblogg.


-
förresten, fortsätt önska inlägg! Det är hur roligt som helst att få veta vad ni vill se och läsa om, och det ger mig massor av ny inspiration och motivation till att fortsätta blogga och försöka förbättra min blogg. Det är ju ni som läser som knuffar mig vidare!

4 kommentarer:

  1. Kul att du är uppe på nätet igen - om än provisoriskt.

    Och det är fint med en tvättlina ute. Tvätten blir att dofta så fräscht

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja! ... fast det har varit rätt "skönt" att veta att man inte har någon tillgång till internet, om du vet hur jag menar :)

      mhm! Vi ska bara byta lite krokar och linor och sen kör vi! ;D

      Radera
  2. Max von Sydow03 juni, 2012 15:06

    Önskar mig bilder på huset! Även om det inte är helt klart! Kanske en bildserie, lite före-efter bilder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. hähä, ja, det ska jag kanske kunna ordna, men jag har inte så mycket före-bilder, för vi har haft fullt upp när vi renoverat så det har helt enkelt glömts bort! Menmen, imorgon ska jag se vad jag kan åstadkomma :)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).