måndag 28 maj 2012

För några dagar sedan:

Sami och jag pratar hästar efter något reportage i tidningen:
s: "men varför kallar de den ponny när den är 37 år gammal?"
h: "... för att det är en Connemara och det är en ponny?"
s: "är ponny en hästbebis?"
h: "... nej. De heter föl."
s: "fölponny?"

på sidan om hästreportaget fanns en lista på vilka hundar som är mest pollenkänsliga:
h: "de här raserna är mest allergiska mot pollen: *räknar upp raser där hundrasen Sami vill ha är med*."
s: "jaha? Vad spelar det för roll?"
h: "men va? De lär väl bli nysiga och snoriga och få rinniga ögon. Precis som människor som är pollenallergiker."
s: "jahaaa! Jag trodde du menade pållen - som i hästpållen!"

8 kommentarer:

  1. hahaha, stackars hundar som är allergiska mot hästar ;D

    SvaraRadera
  2. Hahahahhaa. Dedär med ponnyföl är fööör kul. Dör av skratt :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha, ja, Sami är inte så insatt i hästprat ;D

      Radera
  3. Sicket hästsnack:D

    Skulle han alltså vilja ha en HUND? :o

    SvaraRadera
    Svar
    1. hihi, ja, det blev lite så just den här dagen, märkte jag ;D

      jaaah, en west highland white terrier, någon gång i livet. Jag är väl lite tveksam än, känns som det blir så mycket jobb med hund. Katter är mycket enklare att leva med ;D

      Radera
    2. En terrier, oavsett vilken...mycket psyke och vilja i en liten hund. Ja, det skulle nog innebära en hel del arbete.

      Radera
    3. jo, vi vet. Det är inte aktuellt på många år än.

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).